Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Kijk dan eerst hieronder of deze al eerder gesteld is. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.
Algemeen
Op welke dag komen de reizen aan?
Weekenddeals toont de vertrekdag op haar website. De meeste van onze reizen vertrekken op de vertrekdag in de avond of nacht en komen de volgende dag (vaak vroeg in de ochtend) op de bestemming aan. Bekijk het programma van de reis om het volledige schema te zien. Afhankelijk van de bestemming kan dit iets afwijken. In het programma en bij de opstapplaatsen staat het per reis exact aangegeven.
Waarom is Weekenddeals goedkoper dan andere reisorganisaties?
Weekenddeals is goedkoper omdat wij zelf onze reizen verkopen. We maken niet gebruik van kostenverhogende schakels, zoals reisbureaus. Wel werken we soms samen met dealwebsites. Ook doet Weekenddeals de inkoop van de reizen zelf, wat resulteert in gunstige prijzen. Daardoor kun je altijd rekenen op een uitstekende prijs- kwaliteitsverhouding bij Weekenddeals.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden en entreetickets?
Je ontvangt een boekingsbevestiging direct na het maken van een boeking. Deze dien je vervolgens uit te printen en mee te nemen tijdens de reis. Dit is je toegangsbewijs voor de touringcar. Het is ook mogelijk deze op je telefoon te laten zien. Circa één week voor de reis ontvang je de definitieve opstapplaats en vertrektijd. Ook ontvang je dan eventuele andere (veranderde) informatie die voor je van belang kan zijn voor je geboekte reis. Eventuele bijgeboekte entreetickets ontvang je in de touringcar. Heb je de boekingsbevestiging niet ontvangen? Kijk dan eerst in je 'ongewenste mails'. Kan je hem daar ook niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0) 85 800 1225.
Wat zijn de openingstijden van Weekenddeals?
De klantenservice van Weekenddeals is bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur via ons telefoonnummer +31 (0)85 800 1225, Whatsapp (zelfde nummer), de diverse Social Media kanalen en per mail via info@weekenddeals.nl. Onze website 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je beschikbaar. Je kunt op elk gewenst moment boeken. Heb je een boeking gemaakt? Dan kun je ook via je 'Boeking inzien pagina' 24 uur per dag contact met ons opnemen.
Wanneer is zeker dat de reis doorgaat?
Als bij de reis 'vertrekgarantie' aangegeven staat, gaat de reis gegarandeerd door. We zijn afhankelijk van het aantal aanmeldingen per reis, maar monitoren dit ook actief. Waar nodig voeren we extra (online) marketing uit. Uiterlijk 1 week voor de reis weet je zeker of de reis doorgaat. Tot dan kunnen wij hem bij onvoldoende deelnemers nog annuleren. Wij gaan er vanuit dat alle reizen doorgaan, maar mocht de door jou geboekte reis toch niet doorgaan dan zullen wij je hier uiterlijk 1 week van tevoren (per e-mail) over informeren. In dat geval is het mogelijk je boeking te verzetten naar een nieuwe datum, andere bestemming of je geld terug te vragen voor de geboekte reis. Als de reissom van de nieuwe reis hoger is, dien je het verschil bij te betalen. Wij zullen je hier tijdens het wijzigen over informeren. Wordt je reis verplaatst door een annulering door Weekenddeals? Dan betaal je uiteraard niet de wijzigingskosten.
Krijg ik mijn geld terug als de reis niet kan doorgaan?
Mochten wij onverhoopt de reis niet door kunnen laten gaan, dan hoor je dit uiterlijk 1 week voor de uitvoering van de reis. Alleen in het geval van een calamiteit of overmacht kan dit soms korter zijn. Wanneer wij annuleren is het mogelijk je boeking te wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum, andere bestemming of je geld terug te ontvangen.
Wat moet ik doen als ik te laat kom en de bus mis?
Je ontvangt de definitieve opstapplaats en vertrektijd 1 week voor vertrek. Wij vragen je om de dag van vertrek je e-mail en telefoon goed in de gaten te houden, dit in verband met eventuele lastminute wijzigingen. Raadpleeg daarom je e-mail nog eens voor je naar de opstapplaats vertrekt.

Je dient uiterlijk 15 minuten vóór de aangegeven vertrektijd op de opstapplaats aanwezig te zijn. Hou rekening met eventuele vertraging onderweg naar de opstapplaats. De touringcar kan niet wachten, omdat er rekening gehouden moet worden met de rij- en rusttijden en natuurlijk ook de andere passagiers. Mocht je er niet in slagen om op tijd te komen (door welke omstandigheid dan ook) of de touringcar hebben gemist, bel dan direct het noodnummer +31 (0) 85 800 1225. We kijken dan naar een oplossing!

Weekenddeals is niet aansprakelijk voor het missen van de touringcar. Het op tijd aanwezig zijn op de toegewezen opstapplaats is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Eventuele extra kosten zijn voor eigen rekening.
Is het verstandig een (reis- of annulerings)verzekering af te nemen?
Een goede reis- en annuleringsverzekering is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je reis. Voorafgaand aan en tijdens je vakantie kunnen er zich gebeurtenissen voordoen die zonder een verzekering vervelende financiële gevolgen kunnen hebben.

a.s.r. Verzekeringen
Om er zeker van te zijn dat je goed verzekerd op reis gaat en daarvoor zo min mogelijk betaalt, bemiddelt Weekenddeals in verzekeringen van a.s.r. verzekeringen. Dit is de grootste reisverzekeraar van Nederland en deze biedt een goede reis- en of annuleringsverzekering. In ruil voor deze bemiddeling krijgt Weekenddeals een provisie. De bemiddeling doet Weekenddeals op basis van het 'execution only' principe. We geven hierin geen advies.

Kortlopende reisverzekering
Je kunt kiezen uit drie varianten:
  • Kortlopende reisverzekering 'Basis'
Met de Basis-reisverzekering ben je standaard verzekerd voor personenhulp. Dit kun je uitbreiden met diverse aanvullende dekkingen, zoals geneeskundige kosten, skiën en snowboarden. Voor de aanvullende dekkingen die je kiest, betaal je een lage premie.
  • Kortlopende reisverzekering 'Comfort'
Met de Comfort-reisverzekering ben je verzekerd tegen dezelfde risico’s als bij de Basis-reisverzekering. Maar voor de dekkingen die je zelf kiest - zoals geneeskundige kosten, ongevallen of bagage – krijg je een ruimere vergoeding. De premie voor deze aanvullende dekkingen is dan ook hoger.
  • Kortlopende reisverzekering 'Optimaal'
Wil je geen enkel risico nemen? Dan is de Optimaal-reisverzekering perfect voor je. Dit is de meest uitgebreide reisverzekering. Bagage, geneeskundige kosten en rechtsbijstand zijn hierin standaard meeverzekerd. Raakt je bagage zoek, dan vergoeden zij de nieuwwaarde van je bagage wanneer je spullen maximaal 2 jaar oud zijn. Je hoeft hierover geen eigen risico te betalen.

Een verzekering afsluiten?
Meer informatie over de verzekeringen vind je op onze pagina verzekeringen. Hier kan je ook een verzekering bij a.s.r. verzekeringen afsluiten als je een reis hebt geboekt bij Weekenddeals.
Boeken
Zijn de vermelde prijzen per persoon?
De vermelde reissom is per persoon, op basis van 2 personen per boeking in een 2-persoonskamer. De reserveringskosten worden eenmalig per boeking berekend en bedragen € 15,00 per boeking. Verder wordt er een bijdrage van € 5,00 per persoon gerekend voor ons servicepakket en € 2,50 per boeking (voor maximaal 9 personen) in rekening gebracht voor het .... Er zijn geen andere bijkomende kosten die niet bij de getoonde reissom inbegrepen zijn. Je kunt wel met allerlei extra's je reis nog comfortabeler maken.
Zijn de online aangeboden reizen daadwerkelijk beschikbaar?
De reizen en vertrekdata op de website zijn ingekochte reizen, waar we de leveranciers hebben vastgelegd. Wij doen daarom ons uiterste best de website zo up-to-date mogelijk te houden.
Mag ik de vertrekdatum of reizigers nog wijzigen?
Je kan tot 6 weken voor de reisuitvoering de vertrekdatum nog wijzigen. Hiervoor worden eenmalig € 15,00 wijzigingskosten in rekening gebracht. Binnen 6 weken voor de vertrekdatum is het niet meer mogelijk om de datum te wijzigen. Dit omdat de stoelen in de touringcar en de hotelkamers al voor je gereserveerd zijn. Je mag wel tot uiterlijk 7 dagen voor vertrek iemand in jouw plaats laten reizen, de zogenaamde in-de-plaatsstelling.
Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Je kan je reis alleen schriftelijk bij ons annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Wij verwijzen je voor de annuleringskosten naar onze reisvoorwaarden. Daar staat exact aangegeven hoeveel de annuleringskosten zijn, afhankelijk van het aantal dagen nog tot je vertrekdag. Tot 60 dagen voor vertrek kan je gratis* bij ons annuleren. De annuleringskosten worden berekend over het totaalbedrag minus de reserveringskosten, eventuele reis- en/of annuleringsverzekering, bijdrage servicepakket en eventuele wijzigingskosten. Deze dien je altijd volledig te voldoen.
Is er een minimum leeftijd om te boeken?
We hanteren geen minimumleeftijd om met ons op reis te gaan. De hoofdboeker (welke niet perse mee hoeft te reizen) moet wel 18 jaar of ouder zijn. Ook adviseren wij onder 15 jaar altijd met een volwassene te reizen om problemen met overheidsinstanties te voorkomen. Door het maken van een boeking verklaart een minderjarige reiziger toestemming te hebben van de ouder(s) of verzorger(s) om de reis te maken. Je dient deze toestemming schriftelijk aan te kunnen tonen bij het betreden van onze touringcar en eventuele controles onderweg. Wij verwijzen naar onze reisvoorwaarden voor een link naar het toestemmingsformulier. Ben je minderjarig en boek je een reis bij Weekenddeals? Of reis je met een minderjarige medereiziger? Neem dan dit formulier altijd mee tijdens je reis!
Kan ik ook een reischeque van Weekenddeals aanvragen?
Ja dat kan zeker. We kunnen deze zowel fysiek als digitaal verstrekken. Stuur hiervoor een aanvraag naar info@weekenddeals.nl o.v.v. Cadeaubon Weekenddeals.
Betaling
Moet er nog toeristenbelasting worden betaald ter plaatse?
In de reissom is de toeristenbelasting inbegrepen. Anders staat dit specifiek aangegeven bij de reis. Eventuele wijzigingen en naheffingen kunnen door hotels ter plaatse aan je worden doorberekend. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen bij reizen naar Duitsland of Frankrijk. We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen.
Reisdocumenten
Welke documenten moet ik meenemen tijdens de reis?
Na het maken van de boeking ontvang je een boekingsbevestiging. Deze dien je op je telefoon of uitgeprint mee te nemen. Dit is namelijk je toegangsbewijs voor de touringcar. Vergeet ook niet een geldig identiteitskaart of paspoort mee te nemen. Reis je naar Engeland dan is alleen een paspoort toegestaan. Ben je niet een EU burger of heb je een (voorlopige) verblijfsstatus? Bekijk dan of een visum noodzakelijk is!
Welk identiteitsbewijs is toegestaan tijdens de reizen? En tot hoe lang moet die geldig zijn?
Wanneer je naar het buitenland reist moet je altijd een geldig paspoort of identiteitskaart bij je hebben. Reis je naar Engeland dan is alleen een paspoort toegestaan. Je identiteitskaart of paspoort dienen tenminste tot het einde van de reis geldig te zijn. Voor sommige landen geldt dat je identiteitsbewijs zelf 3 tot 6 maanden na thuiskomst geldig moet zijn. Check dit goed voor je met ons op reis gaat. Een rijbewijs is GEEN geldig reisdocument!

Meereizende kinderen moeten een eigen paspoort of identiteitskaart hebben. Het is niet meer toegestaan voor kinderen om te reizen zonder een eigen reisdocument. Is je reisdocument in het verleden als vermist of gestolen opgegeven? Neem die dan NIET mee tijdens je reis! Dit zorgt voor vertraging tijdens eventuele controles door overheidsinstanties en kan mogelijk ervoor zorgen dat je niet het land in mag. Ben je geen EU burger of heb je een (voorlopige) verblijfsstatus dan heb je voor reizen naar Engeland vaak een visum nodig.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen en meenemen van de juiste reis- en grensdocumenten. Weekenddeals kan hiervoor geen verantwoording nemen en is nimmer aansprakelijk als je niet de juiste reis- en grensdocumenten bij je hebt. Bekijk onze reisvoorwaarden voor de volledige omschrijving van de reis- en grensdocumenten die je nodig hebt tijdens je reis!
Heb ik een visum nodig voor het reizen naar Londen?
Engeland is niet aangesloten bij het Schengengebied. Bij de grenscontrole worden de reis- en grensdocumenten van iedere reiziger gecontroleerd. EU burgers kunnen reizen met alleen een geldig paspoort die geldig is tot het einde van de reis. EU burgers hebben GEEN visum nodig. Reizigers met een nationaliteit van buiten de EU moeten naast een reisdocument in veel gevallen WEL een visum hebben. Controleer voor vertrek of je een visum nodig hebt! En zo ja vraag die aan! Heb je een (voorlopige) status om in Europa te blijven? Ook dan is vaak een visum nodig.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen en meenemen van de juiste reis- en grensdocumenten. Weekenddeals kan hiervoor geen verantwoording nemen en is nimmer aansprakelijk als je niet de juiste reis- en grensdocumenten bij je hebt. Bekijk onze reisvoorwaarden voor meer informatie.
Vervoer
Met welke vervoersmiddelen maken jullie je reizen?
Al onze reizen worden (door vaste vervoerspartners) uitgevoerd in de vorm van minimaal een Tourist Class touringcar. Deze touringcars zijn voorzien van comfortabele stoelen, hebben een toilet aan boord en zijn qua duurzaamheidsklasse minimaal EURO 5 of 6. Verder zijn de touringcars voorzien van airco, radio, koelkast, luchtvering, dubbele beglazing en verstelbare rugleuningen en voetsteunen. Sommige touringcars hebben ook WIFI en stopcontacten aan boord. Je bent bij ons dus verzekerd van een duurzame, veilige en comfortabele reis naar je bestemming.

Bij Tourist Class is de onderlinge stoelafstand 75 cm en is de stoel 30 graden verstelbaar.
Kan ik een specifieke stoel reserveren?
Ja je kunt een specifieke stoel reserveren in onze touringcars. Bijvoorbeeld als je naast elkaar wilt zitten, graag in een dubbeldekker een tafel wilt hebben of je snel wagenziek bent en vooraan in de touringcar wilt zitten. Afhankelijk van de gekozen reis en de type stoel kost deze optie tussen de € 5,95 en € 9,95 per stoel. Deze is alleen in even aantallen te boeken. Maak je geen stoelkeuze dan kan je een vrije - niet al gereserveerde - stoel kiezen. Wij kunnen dan niet garanderen dat je naast elkaar zit.
Zitten we naast elkaar/bij elkaar in de touringcar?
Omdat per reis mogelijk meerdere touringcars ingezet worden, raden we aan om voor alle personen van je reisgezelschap één boeking te maken. Anders kunnen wij niet garanderen dat je bij elkaar in de touringcar zit. Het maximaal aantal personen waarvoor je kan boeken is 9 personen. Wil je een grotere boeking maken dan kan dit alleen telefonisch.

In de touringcar kun je op basis van beschikbaarheid een stoel kiezen, m.u.v. de vooraf gereserveerde stoelen. Er is altijd een plek voor je gereserveerd. Wil je gegarandeerd naast elkaar kunnen zitten, kies dan de optie 'stoelen gegarandeerd naast elkaar' bij het maken van de boeking of kies één van de andere stoelkeuzes. Gezien we meerdere personen vervoeren, kan het voorkomen dat je niet naast elkaar kan zitten als je niet vooraf een stoelreservering maakt. Afhankelijk van de gekozen reis en de type stoel kost deze optie tussen de € 5,95 en € 9,95 per stoel.

De stoelreserveringen zijn uitsluitend bij te boeken voor even aantallen. Wanneer je deze optie voor oneven aantal boekt, zal de touringcarchauffeur zijn best doen de andere persoon of personen voor/achter/naast de andere reizigers te plaatsen.
Is er een stopcontact en WIFI aan boord in de touringcar?
In enkele van de touringcars van onze vervoerspartner is dit het geval. Wij kunnen je dit echter niet garanderen. Het is mede afhankelijk van welke touringcar welke reis uitvoert.
Bagage
Hoeveel bagage mag je meenemen?
Je mag per persoon maximaal één stuks ruimbagage (maximaal 20 kilo - maten 80 x 50 x 30 cm) en één (kleine) handbagage (maximaal 7 kilo - maten 42 x 30 x 18 cm) meenemen. Bijvoorbeeld in de vorm van een rug- of handtas die onder de stoel voor je kan of in het bagagevak boven je. Extra koffers als ruimbagage zijn bij te boeken tegen € 9,95 per koffer (maximaal 20 kilo, hiervoor gelden dezelfde maten). Er is per reis een beperkt aantal extra koffers bij te boeken. Wil je dus twee koffers meenemen? Boek dit dan bij als optie! Anders geldt het maximum van één stuks ruimbagage en één (kleine) handbagage. Vergeet niet bagagelabels aan je koffers te bevestigen. Deze zijn verplicht!
Is het mogelijk de bagage in de touringcar te laten?
Ja het is mogelijk je bagage in de touringcar achter te laten. Je reist namelijk de hele reis met dezelfde touringcar. Dit is echter wel volledig op eigen risico. De meeste reisverzekeringen dekken vaak dan geen diefstal. Wij raden je sowieso aan geen waardevolle spullen in de touringcar achter te laten. Weekenddeals en haar vervoerspartners zijn nooit aansprakelijk voor verlies, diefstal of schade aan je bagage in welke vorm dan ook. Ook niet als deze in het ruim of de cabine van de touringcar in beheer is gegeven of als je die hebt achtergelaten in de touringcar.
Ik ben slecht ter been. Mag ik een rollator of rolstoel meenemen?
Ja dit kan, maar neem hiervoor even contact op met de klantenservice. Dan kunnen wij een plek reserveren in het ruim van de touringcar en eventueel met je hotelkamer hiermee rekening houden (mits beschikbaar). Wij rekenen voor één stuks hulpmiddelen geen extra kosten. Je hulpmiddel geldt als je eerste stuk ruimbagage. Hulpmiddelen dienen inklapbaar te zijn en er geldt een maximaal gewicht van 20 kilo. Wens je een extra koffer als 'normale' bagage dan raden we je aan een extra stuk ruimbagage bij te boeken voor € 9,95 per ruimbagage (maximaal 20 kilo).

Houdt er rekening mee dat niet elke bestemming even toegankelijk is voor personen in een rolstoel, als je gebruik maakt van een rollator of andere medische hulpmiddelen. En dat je zelf de touringcar in en uit moet kunnen stappen.
Heb ik tijdens de overtocht ook de beschikking over mijn bagage?
De koffers blijven tijdens een overtocht in de touringcar. Het autodek is afgesloten. We adviseren je in je handbagage waardevolle spullen en medicatie mee te nemen. De overtocht naar Engeland duurt circa 1,5 uur. Aan boord zijn allerlei faciliteiten aanwezig om je reis zo comfortabel mogelijk te maken.
Mijn bagage is kwijt. Wat nu?
Het kan voorkomen dat je jouw bagage vergeet mee te nemen uit het hotel of de touringcar. Om bagage die je in het hotel of touringcar heb laten liggen terug te krijgen, dient je in eerste instantie zelf contact op te nemen met het touringcarbedrijf of het hotel die betrokken was bij je reis. Waar mogelijk proberen we je natuurlijk te helpen om je bagage terug te krijgen. Meld verloren bagage altijd binnen 7 dagen na je reis.
Mag ik huisdieren meenemen?
Huisdieren, uitgezonderd blindengeleide- of hulphonden, zijn niet toegestaan. In geval van blindengeleide- of hulphonden dient je dit bij de boeking te melden en je zelf te zorgen voor de juiste reis- en grensdocumenten.
Kan ik mijn medicijnen meenemen?
Als je bepaalde medicijnen gebruikt, neem hier dan tijdens de reis voldoende van mee. Zorg er ook voor dat je een kopie van het recept meeneemt, zodat je bij eventueel verlies of diefstal nieuwe medicijnen kunt halen. En zorg dat je over de juiste grensdocumenten beschikt. Anders kan het zijn dat overheidsinstanties de medicatie innemen of het zelfs strafbaar is. Lees onze reisvoorwaarden voor meer informatie.
Opstapplaatsen
Van welke opstapplaatsen maken jullie gebruik?
Bij het boeken van de reis kun je exact de opstapplaatsen zien die van toepassing zijn op de reis. Ze kunnen per reis verschillen. Alle opstapplaatsen zijn goed bereikbaar per openbaar vervoer. Bij één opstapplaats is het bijboeken van een parkeerplaats (alleen tijdens de weekenden) mogelijk. Bekijk de informatie bij de reis welke opstapplaats op jouw reis van toepassing zijn.
Hoe laat moet ik aanwezig zijn bij de opstapplaats?
Je dient uiterlijk 15 minuten voor de vertrektijd op de opstapplaats aanwezig te zijn. Hou altijd rekening met eventuele vertraging onderweg naar je opstapplaats. Je bent zelf verantwoordelijk om op tijd op de opstapplaats aanwezig te zijn. Ga je te laat komen of heb je de bus gemist? Bel dan zo snel mogelijk ons noodnummer op +31 (0)85 800 1225. Wij zoeken dan altijd samen naar een oplossing!
Kan ik parkeren bij de opstapplaats?
De opstapplaatsen zijn centraal gelegen en goed bereikbaar per openbaar vervoer. Parkeren in de omgeving is vaak mogelijk, maar voor eigen rekening. Bij de opstapplaats Schiphol-Rijk kun je een pakket voor parkeren (uitsluitend voor de weekenden) bijboeken voor € 29,95 per parkeerplaats per vertrekdatum. Deze is geldig voor vrijdagmiddag 17:30 uur tot uiterlijk maandagochtend 06:00 uur. Inrijden is mogelijk tot uiterlijk zondagavond 23:59 uur en uitrijden is mogelijk tot maandagochtend 06.00 uur.
Contact en noodnummer
Wat is jullie noodnummer en kan ik die ook buiten kantoortijden bereiken?
Je kan ons vaste nummer + 31 (0) 85 800 1225 bellen. Buiten onze openingstijden krijg je de mogelijkheid om doorverbonden te worden met ons team calamiteiten. Je kiest dan optie 2 in het keuzemenu. Tijdens onze openingstijden helpt onze klantenservice je verder. Je kiest dan optie 3 in het keuzemenu. Gelieve dit nummer (buiten onze openingstijden) alleen te gebruiken als er een calamiteit tijdens de reis. Onder een calamiteit beschouwen wij ook als je dreigt de bus te missen of hebt gemist. Twijfel je? Neem dan altijd contact met ons op!
Wat zijn de contactgegevens voor een persaanvraag?
Heb je een persvraag of ben je pers en wil je contact met Weekenddeals? Je kunt je (pers)aanvraag sturen naar info@weekenddeals.nl. Een collega van de afdeling communicatie of onze directie neemt dan contact met je op.
Staat je vraag er niet bij?
Neem dan zeker contact
met ons op. Contactmogelijkheden